Wat we doen - Verenigingsbeweging Unificationism Sun Myung Moon Het Beginsel

Wat we doen

De Beweging

ONZE ACTIVITEITEN

De belangrijkste taak van de 'Tongil-Gyo Verenigingsbeweging' is het verspreiden van de visie van rev. Sun Myung Moon, zoals samengevat in 'Het Goddelijk Beginsel' (in het kort: 'Het Beginsel'), als een nieuwe uitdrukking van religieuze waarheid voor onze tijd. Om dat te bereiken bieden we regelmatig lezingen en workshops aan, verzorgen we publicaties, bereiden we PowerPoint presentaties en video's voor en brengen we nieuws over de beweging naar buiten via deze website.

Wat we verder als onze taken zien:

• Op zondagochtend komen we samen voor een religieuze viering die gericht is op het gezin, om eraan te herinneren dat 'religie niet het doel van het leven is' - het doel van religie is veeleer 'de gezondmaking van de mens als individu, als gezin en als gemeenschap, gericht op God'. Hierbij zien we God als Schepper en Ouder van de mensheid'.

• We ondersteunen alle activiteiten die het harmonisch samenleven van de verschillende godsdiensten en levensbeschouwingen bevorderen.

• We ondersteunen gezinnen, zodat zij het ideaal van seksuele zuiverheid vóór het huwelijk en echtelijke trouw binnen het huwelijk in praktijk kunnen brengen.

• We ondersteunen alle maatschappelijke activiteiten die het gezin en het  huwelijk ondersteunen, of anders uitgedrukt: alle maatschappelijke activiteiten die het uiteenvallen van huwelijken en gezinnen trachten te voorkomen.

• Huwelijksvoorbereiding van jonge mensen

• Karaktervorming en het doorgeven van waarden.

• Werken aan de realisatie van´Eén Wereldfamilie onder God'.

>Wie we zijn
>Wat we willen