Meer over de beweging - Verenigingsbeweging Unificationism Sun Myung Moon Het Beginsel

Go
Go to content

Main menu:

Meer over de beweging

Welkom

Meer over de beweging.

De Tongil Gyo-Verenigingsbeweging is in 1954 opgericht in Zuid Korea door Sun Myung Moon als de 'Holy Spirit Association for the Unification of World Christianity'.

Het streven naar vereniging tussen God en mens, en tussen mensen onderling als één wereldfamilie met God als  middelpunt, is het centrale thema van de beweging. De weg van innerlijke groei van de mens wordt gezien als een weg waarop de mens het ouderlijk hart van God steeds meer ontdekt, en moeite doet om van daaruit te leven. 'De ware liefde van God erven' is de moeilijkste opdracht in ons leven, maar ook de mooiste en kostbaarste.

Onze visie wordt samengevat in het 'Goddelijk Beginsel', dat via openbaringen is ontvangen door Sun Myung Moon. 'Tongil Gyo' is de Koreaanse term voor 'Verenigingsbeweging' en om het land van oorsprong te onderstrepen is deze term opgenomen in de naam. De Verenigingsbeweging heeft leden in 192 landen en is ook bekend onder de naam Verenigingskerk.

Back to content | Back to main menu